Patiëntgericht communiceren
Effectieve consultvoering in de apotheek
Cursus
De cursus Patiëntgericht communiceren is een interactieve training met praktijksimulaties, werkopdrachten, groeps- en individuele opdrachten en groepsdiscussie.
De training bestaat uit 4 blokken:
- Geprotocolleerd werken afgestemd op het individu
- Effectieve consultvoering
- Omgaan met weerstand
- Motiverend adviseren
Traject
Dit trainingstraject heeft als doel om een verdere optimalisatie van communicatievaardigheden te realiseren, waardoor klanttevredenheid en therapietrouw aantoonbaar zullen toenemen. De aangescherpte en verbeterde communicatievaardigheden maken dat alle deelnemers aan de training samen met de patiënt ervoor zorgen dat deze de geneesmiddelen nog beter zal kunnen inpassen in zijn of haar leven. Hierbij zijn twee uitgangspunten van belang: (1) Elke medewerker heeft inzicht in eigen gedrag en voorkeursstijl van communiceren, maar ook in die van de patiënt (2): de eigen communicatie wordt nog beter afgestemd op de behoefte en beleving van de patiënt.
Interesse?
Interesse om deze cursus op aanvraag te organiseren bij u op locatie of in de regio?
Stuur dan een e-mail naar info@patientengeneesmiddel.nl.
Samenwerking
Deze cursus is mede in samenwerking met Praction & Optima Farma tot stand gekomen.
Accreditatie
De modules zijn geaccrediteerd bij KABIZ voor 3 (4) punten per module